Hello, I am currently sizing the MP5048 and I have a few questions. I am using it to create a current limiter because my goal is to maintain a fixed voltage while varying the current from 0 to 15A, so the current limit is 15A. However, here are my questions:
My supply voltage (Vin) ranges from 10 to 35V. Is this suitable for the MP5048? I ask this question because the datasheet states “ABSOLUTE MAXIMUM RATINGS: VIN(DC) = -0.3V to +65V” and later “Recommended Operating Conditions: Input voltage operating range = 24V to 60V,” which confuses me. Please let me know if I can supply it with 10 to 35V.
Thank you for reaching out to the MPS Technical Forum, I will be happy to answer your questions.
The MP5048 has an Operating Input Range of 24V to 60V. As mentioned in the device’s datasheet page 5 (Note 3): The MP5048 is not guaranteed to function outside of its operating conditions.
That being said, this device will not work for your supply voltage range.
If you need a similar device that is suitable for your supply voltage I would suggest checking out the MPQ5069, its recommended operation is 6V to 28V, and absolute maximum rating of -0.3V to +36V.
Merci beaucoup pour vos réponses et pour votre aide.
J’aimerais préciser un point concernant mon problème :
j’ai déjà un régulateur de tension qui me fournit une sortie Vout réglable entre 10 et 35 V avec un courant disponible de 0 à 15 A. L’idée était de mettre derrière ce régulateur un **limiteur de courant MP5048 pour plafonner le courant à 15 A.
Le souci, c’est que le MP5048 est prévu pour fonctionner avec une tension d’entrée comprise entre 24 et 60 V, alors que moi j’ai besoin que le limiteur de courant fonctionne dès 10 V en entrée (jusqu’à 35 V max).
Je précise aussi qu’ajouter un deuxième régulateur de tension après le premier ne me semble pas une bonne solution, parce que :
ça complexifie inutilement le câblage,
et surtout, ça me donnerait une tension fixe en sortie du régulateur de courant, qui ne varierait plus.
Or ce que je souhaite, c’est de pouvoir garder la liberté suivante :
si je veux 10 V et 2 A à un instant, ça doit être possible,
et si juste après je veux 20 V et 10 A, ça doit être possible aussi.
En résumé : j’ai besoin d’un limiteur de courant utilisable derrière mon régulateur 10–35 V, sans perdre la souplesse de pouvoir choisir librement la tension et le courant dans ces plages.
Est-ce que vous aurez une piste ou un composant qui conviendrait mieux que le MP5048 pour ce cas de figure ?
I brought your question to our internal team. Our team confirms that the MP5048 can support applications ranging from 8V to 60V. Input voltages as low as 8V were tested on the MP5048 and operating results were fine.